יום רביעי, 20 במאי 2015

רוחו של דוג'ו - שינסה קיו 5



ביום שלישי ערכנו את מבחני הדרגה הראשונה באייקידו, שינסה קיו 5.
אלו היו המבחנים הראשונים בדוג'ו החדש שלנו, אותו פתחנו באוקטובר האחרון.

מבחנים אלו, שינסה ביפנית, אינם מבחנים בהם התרגלנו בבית הספר. המבחנים מאפשרים לנו לאורך תקופה של מספר שבועות להעמיק בחומר המבחן, לבחון אותו היטב, להיעזר בוותיקים יותר, לשאול שאלות, לחקור את הטכניקות ולשפרן, ולשים דגש על עקרונות האייקידו ועל האטיקט, כללי ההתנהגות והטקס, בדוג'ו.


המושגים בהם נגענו בתקופה שלפני המבחן



ההשקעה הרבה והרצון ללמוד ניכרו היטב בכמות האימונים שעלתה, והנוכחות באימונים הכפולים והמיוחדים, שהוקדשו למבחן וכן בסימולציות שנערכו סמוך למועד, היתה מרשימה כמו הרתמות כל חברי הדוג'ו ושלא נבחנו והגיעו אף הם יותר. למרות עבודתו של כל אחד וזמן משפחה ובית. זה מה שמעלה את כולנו עוד מדרגה. השותפות, העזרה, היותנו חלק.


עבורי המבחן מהווה חלון דרכו אני יכול לראות וללמוד מה מהחומר הצלחתי להעביר ומה טרם, מה יש לשפר או לשנות או לעשות אחרת ומה להשאיר. זוהי הזדמנות גדולה עבור כל אחד מאיתנו לצעוד צעד נוסף קדימה. כל אחד זוכה ומקבל משהו חשוב להמשך.




איילת 


חזי, ואדים ואיילת, חברנו מהדוג'ו של זאב ארליך סנסיי, הדוג'ו שלנו ברחובות, הגיעו במיוחד מרחובות וממודיעין כדי להתאמן ולחגוג יחד איתנו בערב מיוחד זה. תודה מקרב לב על הזמן והנכונות ובעיקר על שלימדתם מעט משלכם ועל האוקמי הנפלא שנתתם לכל נבחן. אלו היו מתנה גדולה עבורנו.







ואדים ואסף

חזי




סיגל אשתו של דרור ובנם איתמר, וגם יוסי, אבא של אסף, הגיעו לצפות וליהנות יחד איתנו. אליהם הצטרפו רעיה, אשתי, ובארי הקטן שמאותו אימון שעזבתי במהלכו היישר לחדר הלידה, חודשיים לפני הזמן, כל חברי הדוג'ו מעורים בכל גרם שהוא עולה, בכל חיוך, ובכל קול חדש.....שהוא מפיק.....זהו היה ביקורו הראשון בדוג'ו. פונצ'ו האייקידוג גם היה :) בני המשפחות תמיד תמיד מוזמנים להיות עימנו באימונים ובמבחנים ובכל ארועי הדוג'ו. בהזדמנות זו הייתי רוצה להודות להם. בני משפחה הם חלק בלתי נפרד מההצלחה שלנו ובעצם הבנתם את חשיבות הדוג'ו והאייקידו בחיינו הם מאפשרים לנו את הקרקע הפורייה ביותר להמשיך להתפתח וליהנות מהדרך בה אנו צועדים. תודה גדולה!!!




בארי אוגר כוחות לפני המבחן


המבחנים היו מצויינים וברמה מאוד גבוהה. ביצעתם יותר ממה שהייתם אמורים ואפילו נתתם אוקמי יפה וקשוב כשהחלפנו תפקידים. האוקמי מאוד חשוב ועיקרי באייקידו ולא רק הטכניקות. בעצם הטכניקות הן שמלמדות אותנו לשפר עוד ועוד את האוקמי והן אשר עוזרות לנו להבין ולהקפיד על עקרונות האייקידו. שמחתי מכך שהדברים אותם הדגשנו הוטמעו ונראו היטב.

התנועה שלכם היתה גדולה וזורמת, והרבה יותר נינוחה ורכה מאשר לפני כחודשיים. יש פירות טעימים לכל התקופה הזו.

רשמתי לפני מספר דברים לא רב ועליהם נמשיך לעבוד בתקופה הקרובה. 

קינחנו בעוגות ועוגיות טעימות טעימות תוצרת בית, שני סוגי ערק כיאה למזרח התיכון, סאקה אחד, כיאה למזרח הרחוק, והרבה פירות. תודה לכל מי שאפה- הביא- קנה.

ברכות חמות ומזל טוב ל:

דרור וייס
רביב פלג
רועי חסון
אסף חורי

לרגל קבלתכם דרגת קיו 5 באייקידו. עשיתם כברת דרך מרשימה ויחד אתכם שאר חברי הדוג'ו.

ולסיום שיר של לאו טסה (ספר הטאו) אותו שלח לנו רביב מיד לאחר המבחן:



היודע אחרים 


פיקח

היודע עצמו 

נאור 

היודע מתי די 

עשיר 

המתמיד בדרכו 
בעל רצון 
הכובש אחרים 
בעל כוח 
הכובש עצמו 
גיבור

שמור


על

נתיב

השתמש 

בכוח 

הפנימי 

אל
תפחד 
מהמוות 
ותחיה 
הרבה 
שנים





 נאנסו - השקטה והתבוננות פנימה בסוף המבחן


שרוח חברות ומשפחה תהיה תמיד רוחו של הדוג'ו שלנו ושתמיד היא תנשב ותפיח הרבה הרבה חיים, בנו ובכל אשר באים בפתחו.

תודה לכל-כולכם

חיבוק גדול

הראל



















0 תגובות:

הוסף רשומת תגובה

הירשם תגובות לפרסום [Atom]

<< דף הבית