יום רביעי, 28 בינואר 2015

קיהון



קיהון הינו הבסיס. טכניקות ועקרונות הבסיס באייקידו.

אתמול אירחנו את זאב ארליך סנסיי לאימון נפלא שהוא העביר אצלנו בדוג'ו.
האימון נגע בבסיס. זכינו בהסברים מדוקדקים על מבנה החימום, מה מקור התנועה וההסברים כיצד עושים אותה באופן הנכון עבור הגוף ולמה בעצם עושים אותה. את כל האייקידו אנו  מוצאים בחימום, את כל עקרונותיו. החימום הוא בעצם החלק הכי ארוך באימון שחוזר על עצמו כל פעם ופעם בה אנו באים להתאמן. הבנת הדברים והדרך לעשותם מאפשרת לנו להבין טוב יותר את עקרונות האייקידו ויותר מכך להרגיל את הגוף בהם.
העבודה מהמרכז, המרכז הנמוך, התנועה הזורמת והנשימה היו הדברים עליהם דיבר.




תרגלנו עקרונות אלו וזאב סנסיי נתן דגש במנחי הידיים, בהישארות של אוקה קרוב ככל הניתן לטורי ובקבלת התנועה של בן הזוג.

"אייטה" ביפנית, פירושו שותף. אין אנו מסתכלים על מישהו כאל יריב אלא כאל שותף, אמר זאב. גם אם מישהו בא לתקוף אותי עלי לראות בו את השותף שלי לפתרון הבעיה. לא לפגוע בו אלא לשמור עליו ובעזרתו לפתור את הקונפליקט בינינו.

התאמנו גם על התגובה שלנו כאשר מבצעים עלינו טכניקה. אוקמי ביפנית. כיצד על הגוף להגיב לתנועת בן הזוג.

בפינת האטיקט, כללי ההתנהגות בדוג'ו, למדנו כי מיד לאחר שהמורה מדגים ומסביר יש לתרגל בשקט, ללא שיחות או ניסיון לתקן אחד את השני. זו הזדמנות מעולה לתרגל את מה שהבנו-קלטנו מההסבר ולאפשר אחד לשני לטעות. המורה עובר בין אחד לשני ומתקן במידת הצורך והשלב בו נמצא התלמיד.

כמו כן גם לא מתפתח שיח עם המורה. אם בזמן ההדגמה או אם בזמן שהוא עובר בין המתאמנים. המורה מעיר, מתקן ומסביר למתאמנים ומיד לאחר מכן יש להמשיך ולתרגל. להרוויח כמה שיותר זמן תרגול במקום זמן דיבורים.

ואם בשיחות עסקינן.. גם פלאפונים, למעט מקרי חירום, יש לוודא כי נמצאים על מצב שקט במהלך האימון... :)

בסיום האימון הרמנו כוסית (הפעם יין...)  לכבוד הקטנצ'יק שנולד ביום שישי האחרון לאשתי ולי :)


זר מקסים שזאב סנסיי נכנס איתו לדוג'ו. להולדת בננו. תודה רבה זאב, מיהו וקזו היקרים. עכשיו פרחי החורף היפים צובעים לנו את הבית




תודה רבה לכל מי שבא. תודה רבה לאלון ולאייל שהגיעו מרחובות וכמובן לזאב סנסיי. היה אימון נהדר שעשה לנו סדר בדברים ויהיה לעזר רב באימוני החודש הקרוב. תודה רבה על התמיכה והדחיפה של הדוג'ו שלנו, אנו כבר מחכים לאימון הבא.


כולם מוזמנים. אימון "יום שלישי אחרון של חודש" בהדרכת זאב ארליך סנסיי.

נפגש בדוג'ו,

הראל

0 תגובות:

הוסף רשומת תגובה

הירשם תגובות לפרסום [Atom]

<< דף הבית