יום ראשון, 14 ביוני 2015

סיום הסמינר וחזרה לחיק הדוג'ו



ושבועות של ציפייה והמתנה והכנות וארגונים ואימונים, הרבה אימונים..מתנקזים לימים ספורים. ימים ספורים לרגעים בודדים. וכל רגע כזה הוא עולם שלם, נצחי, אין סופי. רגע שמרפרפים בו בין שמיים וארץ. נוגעים קצת פה, מדלגים קצת שם, ובימים ורגעים שכאלה או שלא רוצים לעצום עיניים או לא להתעורר אל מול מה שנגלה. אל מול ההוד ששימאמוטו שיהאן מביא איתו, יוצר עבורנו יצירת מופת, בפעם המי יודע כמה. ככה זה איתו, בכל מפגש, בכל אימון. ככה זה איתו וככה זה עם מאמא סאן, אשתו היקרה וככה זה עם זאב סנסיי וכל מי שבא מחברינו. וזה עובר מהר. מהר מידי והטלפון של זאב סנסיי לשיהאן לפני הסמינר מתחלף בטלפון לשיהאן אחרי הסמינר, ודרישת השלום ששיהאן מוסר לכולם לפני שעוזב את ביתו בדרך אלינו מתחלפת בדרישת שלום לכולנו לאחר ששב חזרה.


סמינר מושלם היה. שיהאן לא מפסיק להתפתח. הוא השראה ענקית שלהתפתחות ממש אין גיל. ולא ליופי ולא לחכמה.
נושא הסמינר היה ג'אקו. שיהאן הסביר שג'אקו הוא שקט. לא שקט כששום דבר אינו קורה, אלא שקט כשכן קורים הדברים. ויחד איתו ננסה כולנו יחד למצוא את השקט הזה. דרך האייקידו. שקט בלב התנועה ותנועה בלב השקט הוא הסביר. שקט עמוק שנוצר מתוך יצירה, מתוך עשייה כמו שצפרדע קופצת למים....וצליל המים יוצר את השקט שבא מיד אחריו. ג'אקו.

קליגרפיה מרהיבה שהכין שימאמוטו סנסיי כנושא הסמינר. "ג'אקו"
גם ביום חול יש איזו קדושה שנישאת באויר בדוג'ו, שבכל אחד מרגעי הסמינר. אחד מרגעים אלו היו מבחני הדאן. לאחר תקופת אימונים ארוכה, סימולציות אל תוך הלילה והשקעה מעוררת השתאות של זאב סנסיי וההתעכבות שלו על כל פרט וכל הסבר וכל הבהרה ושל חברי הדוג'ו כולם כולל כולם שהיו ודחפו ועזרו ולמשפחות כמובן. לי זה היה מבחן ראשון לאחר שבנינו נולד והתמיכה וההבנה בבית של רעיה אשתי,כמה האייקידו חשוב וכמה הוא חלק בלתי נפרד ממני, הם שנתנו לי את הרוח הגבית והרוגע ואפילו הדרבון כשהיה צריך (ולפעמים היה צריך) לתת ולהשקיע מעצמי ככל שניתן ומתאפשר.

זו הזדמנות מעולה להודות גם לכמה חברים נפלאים. שלומי היקר שנתן אוקמי רך, משלים וכזה שעשה אותי שקט שקט במהלך המבחן ויחד איתו לשמוליק וערן שתמיד ידעו מה להוסיף ומה להוריד ובעיקר להשאיר אותי קל בלי משא מיותר, לרונן אחי המזמן ביולוגי ויואב - אב הבית שנוכחותם מספיקה להכל, לחזי וניני שתמיד הציצו והאירו משהו ואחרונים חביבים לנילי, מיהו ומתן שכבר מזמן אנו צועדים את כברת הדרך הזו צמוד צמוד. תודה מעומק הלב ( וההארה)

את השינסה, מבחני הדאן, תיאר וסיכם כל כך יפה שיהאן כשאמר שתקופת המבחנים,והשינסה בסופה, הינה כפרק נוסף בצמח הבמבוק.

 עוד פרק צמח. אצל כולנו

שיהאן הבטיח שהם יחזרו שנה הבאה ולנו לא נותר אלא לשאת תפילה חרישית ובקול..שבריאותם תהיה טובה ושנזכה להנות מהם חזקים ומלאים באנרגיות טובות לעוד שנים רבות.

אימון הילדים עם שיהאן



יעל ואורי המקסימים מהדוג'ו שלנו  עם שימאמוטו סנסיי


לאחר שנפרדנו משיממוטו שיהאן וממאמא סאן בדרכם חזרה ליפן התענגנו מהדרכתו הנפלאה של רוב דה וולף סנסיי שהיה מאורחי הסמינר והגיע אלינו לדוג'ו בירקונה להעביר אימון. רוב סנסיי, דאן 5, הולנד. היה תלמידו של פוג'יטה מאסאטאקה שיהאן, דאן 8, במשך 15 שנה ובעשור האחרון של שימאמוטו שיהאן.לרוב סנסיי אייקידו רך, עגול וזורם ונהננו מאימון פורה, ייחודי ומתגלגל (מצחוק). רוב סנסיי התפעל מאוד מחברי הדוג'ו שלנו, אמר שנהנה מאוד והבטיח שבכל ביקור שלו בארץ יבוא להעביר אימון אצלינו. לא יהיו שמחים מאיתנו.





בהזדמנות זו אני רוצה להודות מקרב לב לכל מי שהגיע מוקדם, עזר וטרח כדי שיהיה ביקור מוצלח. תודה מיוחדת לדרור היקר שהוביל את המאמץ הקבוצתי. הדוג'ו היה פשוט יפה ומזמין גם בחוץ וגם בפנים ועשה חשק לבאות.


תודה לכולכם על השקעה רבה ועזרה ורוח התנדבות בכל השבועיים האחרונים!!!

שימו לב לשינויים השבוע:


יום שלישי הקרוב 16 ביוני

ילדי האייקידו:
17:00 - גילאי 6-8
18:00 - גילאי 9-10

אימון כפול:
19:00 - 20:00
20:15 - 21:30

ביום שישי ה 19 ביוני, לא יתקיים אימון.




גיא טוטקא. חבר יקר ומורה נהדר

יום שלישי הבא ה 23 ביוני בשעה 20:00 " שלישי אורח". שובו דוג'ו מארח חבר יקר ומורה נהדר. גיא טוטקא וקבוצתו יגיעו אלינו מכפר סבא לאימון משותף, טעים ומרווה :)
דף הארוע בפייסבוק - שלישי אורח עם גיא טוטקה


הפתעונת מתבשלת לה על אש קטנה איפשהו על גבי יולי. פרטים בקרוב....


קופסת עץ יפה ומרהיבה קיבלנו ממשה הובר, תלמידו של איתמר סנסיי. והיא תחליף את הקודמת. תודה רבה למשה מכולנו.




סדנת צעדים ראשונים בדרך האייקידו, יולי - אוגוסט
"צעדים ראשונים בדרך האייקידו"
יולי-אוגוסט

ודבר אחרון. בחודשים יולי - אוגוסט תתחיל שוב סדנת "צעדים ראשונים בדרך האייקידו". אשמח מאוד שתפנו את הפרטים לכל מי שהדבר עשוי לעניין אותו/ה. פרטי סדנת יולי - אוגוסט

נתראה בדוג'ו יקרים

קיץ מלא, צבעוני ושמח לכולנו

מתנה משיהאן ומאמא סאן לחברי שובו דוג'ו


מנוחה....  (מתמונותיו המעולות של ישי קינן)



הראל











2 תגובות:

ב- 14 ביוני 2015 בשעה 15:51 , Blogger משה מזרחי - האקדמיה לאומנויות לחימה ציין...

סיכום מרשים של תקופה נפלאה! תודה רבה

 
ב- 14 ביוני 2015 בשעה 21:26 , Blogger הראל אברוצקי ציין...

כמה אני שמח שהיית חלק ממנה. תודה רבה איש יקר!

 

הוסף רשומת תגובה

הירשם תגובות לפרסום [Atom]

<< דף הבית